Rychlovky k večeři nebo do práce vařené ráno

Máte strach, že nebudete umět vařit bez masa, vajec a mléčných výrobků? Ale budete a bude to mnohem jednodušší, rychlejší a chutnější. Základem je se nebát experimentovat a kombinovat.

Kdo nechce jíst živou stravu (raw, která je výživově a energicky lepší), může začít jednoduše. Na pánvi smícháte zeleninu, okořeníte, osolíte, přidáte bylinky (čerstvé na konec, ideálně jen posypat hotové jídlo na talíři) a orestujete na trošce oleje.  To vše smícháte uvařenou nebo čerstvě naklíčenou syrovou čočkou, fazolemi, vařeným bulgurem, quinoou, jáhly, rýží, těstovinami,… Nebojte se toho, kombinujte různé zeleniny, obiloviny a luštěniny, okořeňte chilli paprikou, pepřem, trochu osolte, přidejte bylinky, restujte, vařte, jak je libo. Vždy to bude dobré, záleží jen na vašich chutích, jak si to nakombinujete.

Nezapomínejte ani na syrovou zeleninu a ovoce během dne. Jelikož já ráda vařím a peču a chutná mi teplé jídlo, snažím se denně jíst i dostatek syrové zeleniny a ovoce mezi vařeným jídlem, jelikož zelenina s ovocem v syrové podobě obsahuje mnohem více energie (tzv. živá strava). Luštěniny jsou výborné i jako naklíčené, klidně si je přidávejte do salátů i do tepelně zpracovaného jídla, obohatí to jak vzhled pro oko, tak i cuhť pro mlsné jazýčky 😉

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *